Community Communication and Educommunication as a mobilizing technology and youth participation
a case study of Vozes Daqui de Parelheiros and Memórias em Rede
Abstract
The article presents the possible relationships between community communication and educommunication, as a technology that mobilizes citizen participation, especially the youth. Through a case study of the Vozes Daqui de Parelheiros and Memórias em Rede projects, this work seeks to highlight how both communicative and educommunicative praxis can promote dialogue and emancipation of subjects. The initiatives carried out in Parelheiros, São Paulo the capital, and in Santos, on the state shore, exemplify how peripheral communities, through community communication and educommunication, are able to mobilize their territories, develop open and dialogical communicative ecosystems and, in addition, exercise their citizenship.
Copyright (c) 2025 INTERIN

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Cedo à revista Interin os direitos autorais de publicação de meu artigo e consultarei o editor científico da revista caso queira republicá-lo depois em livro. O trabalho publicado é considerado colaboração e, portanto, o autor não receberá qualquer remuneração para tal, bem como nada lhe será cobrado em troca para a publicação. Os textos são de responsabilidade de seus autores. Citações e transcrições são permitidas mediante menção às fontes.