School pricipal training and the challenges of professional pratice
Abstract
This research sought to identify the challenges faced by principals and to analyze the possibilities of continuing education that contribute to the effectiveness of the professional practice of the school principal. The qualitative approach, complemented by bibliographic research and field research, through a focus group with five school principals of the municipal school system of Santo André/SP, outlined the development of the work. The results show that the educational needs must be considered by the school systems, enabling continuing education programs for their managers. In this sense, it is considered that the training agendas need to be flexible and adapted to emerging issues and the school daily routine. Furthermore, it is understood that the moments of listening and the exchange of experiences among peers contribute effectively to the strengthening of the work of principals.
Copyright (c) 2022 Nonato Assis de Miranda, Paula Mansano Preto
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
- Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons* que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).
- Esta revista proporciona acesso público a todo o seu conteúdo, uma vez que isso permite uma maior visibilidade e alcance dos artigos e resenhas publicados. Para maiores informações sobre esta abordagem, visite Public Knowledge Project.
*Esta obra está licenciado com uma Licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial 4.0 Internacional.