Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
About
About the Journal
Submissions
Editorial Team
Avaliadores Ad Hoc
Declaração de Privacidade
Contact
Current
Archives
Indexadores
Indexadores
Métrica
Announcements
Search
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol 19 No 51 (2024): Cadernos de Pesquisa: Pensamento Educacional
DOI:
https://doi.org/10.35168/2175-2613.UTP.pens_ed.2024.Vol19.N51
Published:
2024-04-22
Editorial
Maria Arlete Rosa, Maria Alzira Leite, Maria de Fátima Rodrigues Pereira, Josélia Schwanka Salome
4-6
PDF (Português (Brasil))
Public-private partnerships: Lemann Foundation and the education of principals in the learning management course
Beatriz Gomes Nadal, Isabela Schmidt Penteado
7-31
PDF (Português (Brasil))
Compartilhamento do Conhecimento: relação entre gestão do conhecimento e gestão escolar
Gislaine Souza Coqueiro, Viviane Sartori, Marco Aurélio Brambilla
32-49
PDF (Português (Brasil))
Historical-Critical Pedagogy And Critical Mathematics Education: approximations and divergences in the fundamentals
Guilherme Wagner
50-70
PDF (Português (Brasil))
The Pedagogical Residency Program and its insertion in Brazil: dilemmas and possibilities
Valéria Marcondes Brasil, Gisele Masson
71-94
PDF (Português (Brasil))
Reflexões das políticas educacionais nas narrativas de formação inicial docente
Joelson de Sousa Morais
95-110
PDF (Português (Brasil))
Continuing teacher training at EJA: teaching strategies for students with intellectual disabilities
Olga Mara Bueno, Rita de Cássia da Silva Oliveira
111-126
PDF (Português (Brasil))
The construction of the political-pedagogical project of country schools located in the municipalities of the south coast identity territory of Bahia
Edjaldo Vieira dos Santos, Arlete Ramos dos Santos
127-148
PDF (Português (Brasil))
Educação ambiental na alimentação escolar: práticas educativas sustentáveis com estudantes do ensino médio do IFRO, Campus Cacoal, RO
Fernanda Goelzer Pereira Bini, Clarides Henrich Henrich de Barba, Sandra Santos da Costa
149-168
PDF (Português (Brasil))
The child drawing as a part of their literacy process
Christiane Pantoja de Souza
169-186
PDF (Português (Brasil))
Black-brazilian literature: space for approximations
Geilson Batista Matias, Astrogildo Fernandes Silva Júnior
187-198
PDF (Português (Brasil))
Open Journal Systems
Language
English
Español (España)
Português (Brasil)
Information
For Readers
For Authors
For Librarians