Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
About
About the Journal
Submissions
Editorial Team
Avaliadores Ad Hoc
Declaração de Privacidade
Contact
Current
Archives
Indexadores
Indexadores
Métrica
Announcements
Search
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol 15 No 39 (2020): Os desafios das políticas e práticas pedagógicas na educação
DOI:
https://doi.org/10.35168/2175-2613.UTP.pens_ed.2020.Vol14.N39
Published:
2020-03-05
Editorial
Anita Schlesener, Josélia Schwanka Salomé, Maria Arlete Rosa
11-12
PDF (Português (Brasil))
STRANGE TEACHERS IN PARANÁ:
Ana Paula Aires Rodrigues, Marco Antonio de Oliveira Gomes
15-35
PDF (Português (Brasil))
A Pesquisa materialista histórica em educação: desafios e contradições
Marcio Bernardes de Carvalho
36-50
PDF (Português (Brasil))
A construção da crítica educativa em uma unidade de conservação na Amazônia brasileira
Roble Carlos Tenório Moraes, Eliel do Carmo Pompeu, Sara Francisca Corrêa Dias Ramos
51-68
PDF (Português (Brasil))
Mikhail M. Bakhtin e a mudança na forma de pensar
Tânia Maria Gebin Carvalho, Elvira Cristina Martins Tassoni
69-88
PDF (Português (Brasil))
A Educação em tempo integral no Ensino Médio brasileiro
Francisco Carvalho de Melo Neto
89-100
PDF (Português (Brasil))
STATE OF ART ON THE EDUCATION OF YOUTH AND ADULTS IN PARANÁ
Jacques Lima Ferreira, Rosane Bortolini, Marciele Stiegler Ribas
101-118
PDF (Português (Brasil))
The public policy of Countryside Education and the design of the rural school:
Alex Verdério, Fabiana Gonçalves de Souza Claudio
119-136
PDF (Português (Brasil))
MEANINGS ATTRIBUTED BY CHILDREN TO THE INSTITUTIONAL SCHOOL INITIATION SCHOLARSHIP PROGRAM - PIBID
Cleide dos Santos Pereira Sopelsa, Rita Buzzi Rausch, Isabelle dos Santos
137-154
PDF (Português (Brasil))
The LITTLE EMILE AND THE GREAT EMILE
Bruno Gonçalves Borges
155-184
PDF (Português (Brasil))
Ensaios de Educação e Complexidade
Ozaias Batista
187-190
PDF (Português (Brasil))
Open Journal Systems
Language
English
Español (España)
Português (Brasil)
Information
For Readers
For Authors
For Librarians