Skip to main content Skip to main navigation menu Skip to site footer
Page Header Logo
  • About
    • About the Journal
    • Submissions
    • Editorial Team
    • Avaliadores Ad Hoc
    • Declaração de Privacidade
    • Contact
  • Current
  • Archives
  • Indexadores
    • Indexadores
    • Métrica
  • Announcements
Search
  • Register
  • Login
  1. Home /
  2. Archives /
  3. Vol 15 No 39 (2020): Os desafios das políticas e práticas pedagógicas na educação

DOI: https://doi.org/10.35168/2175-2613.UTP.pens_ed.2020.Vol14.N39
Published: 2020-03-05
  • Editorial
    Anita Schlesener, Josélia Schwanka Salomé, Maria Arlete Rosa
    11-12
    • PDF (Português (Brasil))
  • STRANGE TEACHERS IN PARANÁ:
    Ana Paula Aires Rodrigues, Marco Antonio de Oliveira Gomes
    15-35
    • PDF (Português (Brasil))
  • A Pesquisa materialista histórica em educação: desafios e contradições
    Marcio Bernardes de Carvalho
    36-50
    • PDF (Português (Brasil))
  • A construção da crítica educativa em uma unidade de conservação na Amazônia brasileira
    Roble Carlos Tenório Moraes, Eliel do Carmo Pompeu, Sara Francisca Corrêa Dias Ramos
    51-68
    • PDF (Português (Brasil))
  • Mikhail M. Bakhtin e a mudança na forma de pensar
    Tânia Maria Gebin Carvalho, Elvira Cristina Martins Tassoni
    69-88
    • PDF (Português (Brasil))
  • A Educação em tempo integral no Ensino Médio brasileiro
    Francisco Carvalho de Melo Neto
    89-100
    • PDF (Português (Brasil))
  • STATE OF ART ON THE EDUCATION OF YOUTH AND ADULTS IN PARANÁ
    Jacques Lima Ferreira, Rosane Bortolini, Marciele Stiegler Ribas
    101-118
    • PDF (Português (Brasil))
  • The public policy of Countryside Education and the design of the rural school:
    Alex Verdério, Fabiana Gonçalves de Souza Claudio
    119-136
    • PDF (Português (Brasil))
  • MEANINGS ATTRIBUTED BY CHILDREN TO THE INSTITUTIONAL SCHOOL INITIATION SCHOLARSHIP PROGRAM - PIBID
    Cleide dos Santos Pereira Sopelsa, Rita Buzzi Rausch, Isabelle dos Santos
    137-154
    • PDF (Português (Brasil))
  • The LITTLE EMILE AND THE GREAT EMILE
    Bruno Gonçalves Borges
    155-184
    • PDF (Português (Brasil))
  • Ensaios de Educação e Complexidade
    Ozaias Batista
    187-190
    • PDF (Português (Brasil))
Open Journal Systems
Language
  • English
  • Español (España)
  • Português (Brasil)
Information
  • For Readers
  • For Authors
  • For Librarians
About this Publishing System